Never Be The Same

Alla inlägg den 10 februari 2013

Av Emelie - 10 februari 2013 15:22

 Idag och igår blev det en tur på Herr  och det var inget han misstyckte!


På grund av isgata har han fått stå ungefär en vecka. Han halkar runt som bambi på hal is stackaren! Så igår red jag en piggelin! Däremot blev det då bara skiritt, trav och lite galopp(några steg). Bjöd på glädjebock igår och idag, riktigt kändes hur himla lycklig han var, i hela kroppen! Man blir så lycklig själv! Igår red jag även en otroligt fin dressyrare, ni skulle sett vad han drog ihop sig, trippade fram med bra tramp och bakbenen "under sig" och med halsen på rätt plats. Galet snygg var han!


Idag var han lite mindre energisk. Men det var inte fel på energin i vilket fall som helst! Så vi bestämdes oss för att ta en lite "längre" galopp idag, men Isse tyckte att den var alltför kort haha! Han hade bra tramp, men fick mest springa av sig idag, inga krav alls. Bara sträcka på benen även om han tyckte att det kunde gått way mycket fortare hela turen   Bra att han har viljestyrkan i alla fall, både jag och ida satt mest och skratta hela turen och det är något jag saknat! men men, tur att det blir fler gånger!


 

Om mig

 
Välkommen in till mitt lilla krypin! Här kan du få läsa om allt i mitt liv, motgångar som framgångar, kaos som de bästa dagarna i mitt liv. Lämna gärna nån mening efter dig :)  

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards