Never Be The Same

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

stötte på en grej idag!

Av Emelie - 13 januari 2013 19:43

Det här typiska med "Vem betalar maten?" och jag kan inte låta bli att reagera över det här!   

Jag har alltid ansett såhär:
Om jag skulle bjuda ut en person på en "dejt" så är det ju jag som ska betala? Varför ska den stackars grabben betala för att jag typ tvingar honom att hitta på nått med mig. Men om istället den grabben skulle tvinga mig ut på en "dejt" så är det ju han som ska betala :o om man inte splittar notan såklart. Sen så är det ju så att jag inte kommer dejta först jag är minst 30 och punkt sätter vi där!

Men sen så finns det ju dessa tjejor som anser att killarna alltid ska betala. Ja okej om han vill, men varför? Vi tjatar varedna dag om ett jämställt samhälle. Varför ska då killarna betala? Vi kräver att dom ska ha samma lön som oss, att yrken ska va lika flickiga som killiga. Men ändå fortsätter vi "kräva" att dom ska betala .. typ .. allt. Inte okej alltså :s Ska det vara jämnt mellan oss så ska det vara det på varenda punkt. Inte dom vi anser passar.


Sen ja okej, det finns vissa snubbar som verkligen vill det och ja det är gulligt. Men då är det deras val, vi ska väl inte skämma ut oss med t ex "Ska du inte köpa en drink till mig?". Det är ju bara pinsamt att kräva det, dom ska vilja eller så får vi stå för det själva   


Och nu ska ni ta mitt tjat om min miljonär väldigt oseriöst :p för det är bara önsketänkande att ha nån som faktiskt vill köpa saker till mig. Om några år så tar jag hand om mig själv så pass bra att jag slipper leta efter honom hihi   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 maj 2013 21:50

Frisk, får gå, ska nog snart börja rida! blir lite mer aktiv då igen C: gör ju inge kul om dagarna nu hehe! ...

Av Emelie - 17 april 2013 23:51

Jag saknar dig så. Väntar fortfarande på att du ska komma tillbaka, det skulle ju vara du och jag föralltid.. Vi tog oss igenom så mycket på så kort tid. Du försvann för fort, vi var inte klara, vi hade så mycket mer att ge. Jag gråter fortfarande, d...

Av Emelie - 7 mars 2013 19:25

Its amazing! Sitter här och lyssnar på 1D, nått stämmer inte uppe i min skalle! Men gillar faktiskt några av deras låtar. Hahah dock är jag ju inte desperat efter dom      Har massor jag vill skriva av mig, endel.. Okej massor är faktiskt såndär ...

Av Emelie - 6 mars 2013 16:04

nu har sanningen i att jag inte ätit lunch kommit ikapp men jag vågar inte riktigt tugga för stora saker.. vill inte att läppen ska spricka så avstår just nu! som jag trodde så cutade läkaren av saken på läppen, var antagligen blodkärl som trassla...

Av Emelie - 3 mars 2013 13:38

Ja det är väl det. Söndag, imorrn är det jobb som gäller. Två veckor till sen åker jag hem. Alltså två helger till som jag kanske kan rida grisen. Två veckor. Hemskt.    Så kom på att det kanske är dags att hitta något hemma. Bara kanske, finns n...

Om mig

 
Välkommen in till mitt lilla krypin! Här kan du få läsa om allt i mitt liv, motgångar som framgångar, kaos som de bästa dagarna i mitt liv. Lämna gärna nån mening efter dig :)  

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards