Never Be The Same

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Söndag

Av Emelie - 16 december 2012 21:00

Idag är det söndag, imorrn är det måndag, på fredag slutar jag skolan, på söndag ska jag fira jul och på måndag veckan efter är det jul "på riktigt" med kalle och allt! 


Hur som helst, blev ju ytterligare en tur idag på Isor! Vi provade till och med på en ordentlig galopp och tro mig när jag säger att det där är "the horse(fruit) of my life", nej inte riktigt men det kan bli    Jag har ju nämligen alltid haft en förkärlek för grövre hästar och fick en "woow" känsla redan när jag såg en bild på honom och då var det här bara en dröm som jag aldrig skulle få ha nått vettigt att berätta om. Sen så pratade Ida med ägarna om att jag skulle bo där i 7 veckor och så undrade hon om det fanns nån häst jag kunde rida under den tiden. Dom övervägde det och sen vips satt jag på Isor redan igår!   Eftersom han inte blivit riden på ett år så var det lite nervöst, dom har nämligen bara kört, longerat och tömkört honom. Men det gick så super så super, han var jätte duktig! Lite pigg och han tyckte det var skitkul verkligen skrattade av glädje när han tog i!


Jag lät som en tomte när jag satt där och "hooow" då jag märkte att han lyssnade på det bättre än "ptrro". Men vafan, det funkade ;) och med tre islänningar så hade han ju liiiite större steg och kom ifatt dom liiite snabbare än vad jag är van vid   



Bjussar på en bild på fölisen, Filip, snart 5 månader tyckte jag dom sa! :')

 
Och några bilder på Isor :') han är fin han och hans stora huvud med dom där snälla ögonen!   
   


Och här ser ni hur enormt grov han är :o och tro mig, han är inte så tjock som man kan tro. Han är groov  

 



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie - 14 maj 2013 21:50

Frisk, får gå, ska nog snart börja rida! blir lite mer aktiv då igen C: gör ju inge kul om dagarna nu hehe! ...

Av Emelie - 17 april 2013 23:51

Jag saknar dig så. Väntar fortfarande på att du ska komma tillbaka, det skulle ju vara du och jag föralltid.. Vi tog oss igenom så mycket på så kort tid. Du försvann för fort, vi var inte klara, vi hade så mycket mer att ge. Jag gråter fortfarande, d...

Av Emelie - 7 mars 2013 19:25

Its amazing! Sitter här och lyssnar på 1D, nått stämmer inte uppe i min skalle! Men gillar faktiskt några av deras låtar. Hahah dock är jag ju inte desperat efter dom      Har massor jag vill skriva av mig, endel.. Okej massor är faktiskt såndär ...

Av Emelie - 6 mars 2013 16:04

nu har sanningen i att jag inte ätit lunch kommit ikapp men jag vågar inte riktigt tugga för stora saker.. vill inte att läppen ska spricka så avstår just nu! som jag trodde så cutade läkaren av saken på läppen, var antagligen blodkärl som trassla...

Av Emelie - 3 mars 2013 13:38

Ja det är väl det. Söndag, imorrn är det jobb som gäller. Två veckor till sen åker jag hem. Alltså två helger till som jag kanske kan rida grisen. Två veckor. Hemskt.    Så kom på att det kanske är dags att hitta något hemma. Bara kanske, finns n...

Om mig

 
Välkommen in till mitt lilla krypin! Här kan du få läsa om allt i mitt liv, motgångar som framgångar, kaos som de bästa dagarna i mitt liv. Lämna gärna nån mening efter dig :)  

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards