Never Be The Same

Alla inlägg under december 2012

Av Emelie - 18 december 2012 19:14

eller ja dom flesta och mest normala i alla fall ;) ehe! sitter nämligen och läser i boken jag fick hem idag.. och imorrn börjar verkligheten.. inte alls nervös inte nej nej nej! usch har verkligen jätte ont i magen och kommer göra bort mig! men alla är vi nybörjare i början och jag ska nu i mig jävlar lyckas med det här! Jag måste!


sitter och kokar knäck! köket blandas mellan dofterna från knäcken och julbomman, som ser ut och luktar som en såndär sirenbuske! vet inte vad de heter eller hur de stavas men ändå ;) men ja det luktar galet gott här nu!

Av Emelie - 17 december 2012 12:14

Idag är det måndag, men det visste väl alla? Måndagar betyder att verkligheten kommer tillbaka, upp på mornarna gå till skolan. Se glad ut och hata sitt liv, som vanligt!   


idag är det inte många dagar kvar. På söndag firar vi jul, på måndag är det Kalle och badtunna med mormor, morfar och mamma   


Engelska nu till 12.30 och jag slutar vid 2. Såå skönt. Imorrn ska vi besöka bilskolan, jag är rik och alla pengar ska gå till att övningsköra, teori och uppkörning. och ja allt som behövs för att jag ska få mitt körkort. Vill bara ha det gjort   


bjuder på ovisade bilder hoppas jag.
       


Av Emelie - 16 december 2012 21:00

Idag är det söndag, imorrn är det måndag, på fredag slutar jag skolan, på söndag ska jag fira jul och på måndag veckan efter är det jul "på riktigt" med kalle och allt! 


Hur som helst, blev ju ytterligare en tur idag på Isor! Vi provade till och med på en ordentlig galopp och tro mig när jag säger att det där är "the horse(fruit) of my life", nej inte riktigt men det kan bli    Jag har ju nämligen alltid haft en förkärlek för grövre hästar och fick en "woow" känsla redan när jag såg en bild på honom och då var det här bara en dröm som jag aldrig skulle få ha nått vettigt att berätta om. Sen så pratade Ida med ägarna om att jag skulle bo där i 7 veckor och så undrade hon om det fanns nån häst jag kunde rida under den tiden. Dom övervägde det och sen vips satt jag på Isor redan igår!   Eftersom han inte blivit riden på ett år så var det lite nervöst, dom har nämligen bara kört, longerat och tömkört honom. Men det gick så super så super, han var jätte duktig! Lite pigg och han tyckte det var skitkul verkligen skrattade av glädje när han tog i!


Jag lät som en tomte när jag satt där och "hooow" då jag märkte att han lyssnade på det bättre än "ptrro". Men vafan, det funkade ;) och med tre islänningar så hade han ju liiiite större steg och kom ifatt dom liiite snabbare än vad jag är van vid   



Bjussar på en bild på fölisen, Filip, snart 5 månader tyckte jag dom sa! :')

 
Och några bilder på Isor :') han är fin han och hans stora huvud med dom där snälla ögonen!   
   


Och här ser ni hur enormt grov han är :o och tro mig, han är inte så tjock som man kan tro. Han är groov  

 



Av Emelie - 15 december 2012 19:05

Idag var jag ju ut och provred en nordis ju! Då vi missuppfattat namnet så heter han Isor, dock vet jag inte hur de stavas men ja. Det låter bättre än Oskar hahah! låter som ett större namn om ni förstår hur jag menar?   


hur som helst .. bilder !


       
Isor, IssePisse! 
     

Av Emelie - 14 december 2012 20:25

nu ska jag lyckas skriva ett helt inlägg! ;)

idag var jag med Ida till hennes skola, åt en kebabtallrik till lunch och det var nog den bästa stund jag haft på länge, så gott! När hennes sista lektion var klar drog vi till min praktikplats där jag träffade lite folk och började prova ut kläder, har till och med mitt egna skåp där nu och jag ska dit i januari! skönt att dom är så välkomnande och den humorn! Presenterades för alla och dom va galet trevliga, blev även bjuden på fika, bra start! Jag provade även på att klättra i trästolpe med speciella "skor" och skit! ser fram emot jobbet jag ska komma till om några år! så taggad! Kom även på vad jag saknar fyrhjulingarna!

fick även en bra nyhet, kanske får rida Oskar redan imorrn, hoppas karln säger ja nu! :D så idag är en bra dag!

Av Emelie - 14 december 2012 11:54

blev en kebab, fredagsmys! haha

jo alla tjatar ju om 12/12/12 och 12:12.12 eller vad det är.. "Jag var vid liv då" japp, jag med.. men då sov jag tyvärr så nej.. de va inte så speciellt ;)

Av Emelie - 13 december 2012 18:20

jajamen imorrn ska jag med Ida till skolan, yey ... upp tidigt är inget bra för min del men ja vad gör man inte ;)

Av Emelie - 13 december 2012 00:24

men man kan ju faktiskt inte kräva så mycket av sj... första tåget blev försenat, tåget från Sala var försenat, en timme exakt. Jag fick väl vänta ungefär 55 min alltså sådär helt underbart.. och läste idag att sj håller på att ställa in en massa tåg på grund av "snökaoset".. alltså jag var uppe på vägar som är avstängda större delarna av året i somras och ändå var snövallarna ungefär 2 meter höga.. i juni..... det kallar jag kaos, inte 2 max 3 dec.. på vintern. liksom vi bor där vi bor det är "vinter" i ungefär 4 månader.. Sen om den är snöig eller inte är en annan sak men med tanke på vart vi bor så är det ju självklart att vintern kommer? skulle förstå kaoset om ett land som aldrig har vinter får snö på 3 dec men annars? nej jag förstår det inte.. hur som helst slut på klagandet och håll tummarna för att mitt tåg inte är inställt på söndag.

sov nonstop från 10 till 10 idag, inte vaknat en enda gång ordentligt på 12 timmar, skönt som in i fasiken kan jag lova! vaknade och la mig på soffan, slocknade efter att ha kollat face i mobilen ;) imorrn om det är fint väder ska jag fota bamse så bjuder kanske på fina grejer sen :)

puss och godnatt! nu ska jag sova .. igen :p

sista bilden är förresten på snögubben Bertil som jag gjorde i somras när jag var påväg hem från Finland efter att ha bilat genom ungefär halva Finland och var högt upp i Sverige. Ska nog även nämna att de var första gången jag såg renar i verkliga livet ;)

Om mig

 
Välkommen in till mitt lilla krypin! Här kan du få läsa om allt i mitt liv, motgångar som framgångar, kaos som de bästa dagarna i mitt liv. Lämna gärna nån mening efter dig :)  

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17 18
19
20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<<
December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards